کد مطلب:313792 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:210

عروج عرشی
زندگی سراسر مهر و عاطفه و مبارزه ی ام البنین علیهاالسلام رو به پایان بود. او به عنوان همسر شهید، رسالت خویش را به خوبی به پایان رسانید و فرزندانی تربیت كرد كه فدایی ولایت و امامت بودند و هر 4 تن در كربلا قربانی آرمانهای «ولی» و «امام» خویش شدند و بدین وسیله بر صحیفه ی تربیت ام البنین امضای سبز مولای متقیان علی علیه السلام قرار گرفت.

پس از كربلا بار رسالت سیاسی و اجتماعی خویش را به دوش گرفت و پیامهای مهم كربلا را صادر كرد و ارزشهای معنوی این حماسه ی عرفانی را زنده نگاه داشت.

همسر شهید، مادر چهار شهید و طلایه دار پیام آوران كربلا پس از زینب سلام الله علیها كه لحظه لحظه ی عمر خویش را با خدای خود معامله كرد و لحظه ای خطا و انحراف در زندگی وی راه نیافت در سال 70 ه. ق دار فانی را وداع گفت و در قبرستان بقیع در كنار سبط رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، امام حسن علیه السلام، و فاطمه بنت اسد و دیگر چهره های درخشان شریعت محمدی صلی الله علیه و آله به خاك سپرده شد.

اگر چه جسم او در خاك است اما روح بلند او و صفات كریمه و عظیمه ی وی نام او را به بلندای آفتاب زنده نگاه داشته است و در پرتو صفات این بانوی فاضله انسانهایی تربیت شده اند كه در تاریخ مانا و ماندگار خواهد بود.



[ صفحه 76]